Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

180.000 ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ''ΑΙΩΝΙΩΝ''. ΜΗΠΩΣ ΣΕ ΑΦΟΡΟΥΝ;


Ο Υπουργός Παιδείας Α.Λοβέρδος έχει ανακοινώσει εδώ και ένα μήνα, εν μέσω δηλαδή καλοκαιριού, τη διαγραφή 180.000 ‘’αιώνιων’’ φοιτητών. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του οι φοιτητές αυτοί θα διαγραφούν ‘’ για την αποκατάσταση της τάξης και την οικονομική ελάφρυνση κράτους και πολιτών’’. Μετά από αυτή την ανακοίνωση ξέσπασε ένα μπαράζ απόψεων και επιχειρηματολογίας κυρίως υποστήριξης της κίνησης αυτής του υπουργείου από ΜΜΕ, Πρυτάνεις και καθηγητές που συμπυκνωνόταν στο ότι πρέπει εδώ και τώρα να καθαρίσουν τα ελληνικά πανεπιστήμια από τους τεμπέληδες αιώνιους φοιτητές που αποτελούν συν τοις άλλοις και οικονομική επιβάρυνση!

Ερώτημα 1ο: Είναι όντως τεμπέληδες αυτοί οι ‘’αιώνιοι’’΄φοιτητές;
Η μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών που δυσκολεύονται να τελειώσουν τις σπουδές τους και βρίσκονται τώρα στα πρόθυρα της διαγραφής είναι φοιτητές που παράλληλα εργάζονται λόγω οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν, είναι φοιτητές με προβλήματα υγείας που αναγκαστικά διέκοψαν τη φοίτησή τους, είναι φοιτητές που εισήχθησαν στα πανεπιστήμια σε μεγαλύτερη ηλικία και παλεύουν για την απόκτηση του πτυχίου έχοντας παράλληλα εργασία και οικογένεια, είναι φοιτητές που για οποιοδήποτε προσωπικό πρόβλημα δεν κατάφεραν να παρακολουθήσουν ανελιπώς τη σχολή τους και να αποκτήσουν το πτυχίο τους. Αυτούς το υπουργείο τους απαντά ότι αδιαφορεί για την κατάστασή τους και απλά θα διαγράψει όποιον ‘’έμεινε πίσω’’ για οποιοδήποτε λόγο.
Ερώτημα 2ο : Κοστίζουν όντως στο ελληνικό δημόσιο οι αιώνιοι φοιτητές;
Η απάντηση είναι πάρα πολύ εύκολη.Προφανώς και όχι! Κάθε φοιτητής που ξεπερνά τα ν+2 έτη φοίτησης δεν δικαιούται πάσο, σίτιση, στέγαση και συγγράματα. Κάθε φοιτητής επίσης παρακολουθεί τα εργαστήριά του μόνο μία φορά οπότε δεν κοστίζει ούτε παραπάνω αναλώσιμα. Κοστίζει μόνο την κόλλα αναφοράς στις εξεταστικές περιόδους η οποία στην τελευταία έρευνα αγοράς που κάναμε ανερχόταν περί των 3 λεπτών (άρα μάλλον περισσότερο κοστίζουν οι κόλλες αναφορές από τους πολλαπλώς κομμένους φοιτητές σε μαθήματα που δίνουν και ξαναδίνουν).
Οπότε γιατί ο Υπουργός ψέυδεται και τι θέλει να πετύχει μ’ αυτή του την κίνηση;
Το γνωστό ρήτο ‘’προς γνώση και συμμόρφωση’’ μάλλον ταιριάζει γάντι για τις διαγραφές των φοιτητών. Οι διαγραφές αυτές των ‘’λιμναζόντων’’ φοιτητών στοχεύουν στο άνοιγμα του δρόμου για τις διαγραφές των υπολοίπων μικρότερων φοιτητών στα ν+2 έτη. Αυτός ο αρχικός διαχωρισμός των φοιτητών που κάνει τώρα το Υπουργείο έχει προφανή απεύθυνση στους μικρότερους φοιτητές κλείνοντας τους το μάτι με νόημα και λέγοντας τους ότι όποιος δεν σκύψει το κεφάλι στα βιβλία και δεν πάρει πτυχίο στα ν+2 έτη χωρίς να μας απασχολεί τυχόν πρόβλημα (υγείας, οικονομικό, προσωπικό) που αντιμετωπίζει, θα διαγράφεται.
Η ολή αυτή η κίνηση εντάσσεται στα ευρύτερα πλαίσια εντατικόποιησης των ρυθμών σπουδών μας που επιχειρείται τα τελευταία χρόνια. Είναι κομμάτι της αυταρχικοποίησης του πανεπιστημίου που δεν σου επιτρέπει πλέον η φοιτητική σου καθημερινότητα να περιλαμβάνει και άλλες δραστηριότητες (ενάσχοληση με πολιτικές-πολιτιστικές ομάδες) αφού η απειλεί της διαγραφής στέκει από πάνω σου. Ιδιαίτερα σε απαιτητικές σχολές όπως η δική μας  με καθημερινά εξαντλητικά ωράρια θεωριών και εργαστηρίων, με μεγάλο όγκο ύλης στα μαθήματα και εξάντλησης της αυστηρότητας πολλές φορές των καθηγητών στις εξετάσεις η νέα πραγματικότητα στο πανεπιστήμιο θα φαντάζει μάλλον μίζερη και καταπιεστική χωρίς να σου αφήνει περιθώρια να σκεφτείς και να δράσεις όπως θες, πιο δημιουργικά και πιο συλλογικά.
Στις διαγραφές των 180.000 φοιτητών που συμβαίνουν τώρα δεν πρέπει να γυρίσουμε το κεφάλι αδιάφορα βάζοντας ακόμα ένα λιθαράκι στο δρόμο του ατομισμού και του επιβιωτισμού που μας προτάσει το υπουργείο. Να μην αφήσουμε να διαγραφεί κανένας φοιτητής, να απαιτήσουμε φοιτητική μέριμνα (δωρεάν σίτιση-στέγαση-συγγράμματα-μεταφορές) για όλους τους φοιτητές ουτώς ώστε να μη αναγκάζεται κανένας φοιτητής να εργάζεται παράλληλα πράγμα που ταυτόχρονα θα τον αποκλείει από την παρακολούθηση των σπουδών του.
 
Να μην τους αφήσουμε να διαγράψουν τους συμφοιτητές μας!
Να μην τους αφήσουμε να ορίζουν τους ρυθμούς σπουδών μας! 
Φ.Α.Κ.Α.-Ε.Α.Α.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου